Yazar : A. Karabudak Ekim 20, 2017





Sihirli Lamba'yı çizme fikri, karikatür çizmek için espri ararken aklıma geldi. Düşüncelerim şu sırayla değişti:
- Tek panelden oluşan bir karikatür yerine bir kaç panelden oluşan bir karikatür çizmek,
- Klasik Türk karikatürü gibi değilde, Uzak Doğu çizim tarzında çizmek,
- Bu çizeceğim şeye karikatür yerine webtoon demek (sonuçta bu tarz bir sürü webtoon var).

Senaryosunu ilk yazdığımda iki panellik bölümlerden oluşmasını planlamıştım. Ama sadece 4 panel uzunluğunda bir senaryo yazabildim. Bu yüzden her bölüm tek bir panelden oluşacak şekilde yapmaya karar kıldım. Senaryosunu bir kaç kez okuyup beğenmediğim yerlerini değiştirdim. Saman kağıdına kaba taslak (Çizmekte zorlandığım yerleri daha çok özenerek) bir taslak çizdim. A4 kağıdına kurşun kalem ile özenerek esas çizimi yaptım. Pilot kalem ile çizimlerin üzerinden geçtim. Gri ton için kurşun kalem kullandım. Sana Bir Şey Sorabilir Miyim'i mürekkeplerken pilot kalem ile kurşun kalem çok uyumlu görünüyordu. Ama Sihirli Lamba'da beklediğim etkiyi göstermedi. Yine de kafaya bu şekilde çizmeyi koyduğum için bu şekilde yayınladım. Tarattıktan sonra Photoshop'ta balonların içerisine diyalogları yazdım. Hemen hemen her webtoonda olan webtoonun ismi, kaçıncı bölüm olduğu ve en alttaki kendi creditimi çizimlerim ile birleştirerek bölümleri hazırladım. İlk olarak Wolftoon'da yayınladım. Sonrasın da okuyanların bazıları Manga-Tr'de yayınlamamı önerince ben de Manga-Tr'de yayınladım.

Yorum Yaz

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © 2013 Webtoon TR -