SIKCA SORULAN SORULAR


  • S: Webtoon olmayan manhwalarda tanıtılacakmı?


C: Hayır. Bu blog sadece webtoon üzerine kurulmuştur. Birazda olsa kore kültürüyle ilgili yazılar olabilir ama bu webtoonlarla ilgili olduğundan sizin yararlanmanız için yazılmıştır (Örn: kore dilindeki saygı ifadelerinin anlamları). Yani sadece webtoonla ilgili yazılar ve tanıtımlar yapmak ana prensibimiz zaten her manhwayı tanıtacaksak ismimizin ManhwaTR olması daha iyi olurdu.


  • S: Webtoon çeviriyormusunuz? İleride çevirmeyi düşünüyormusunuz?


C: Şu anda webtoon çevirmiyoruz, çevirmeyi de düşünmüyoruz. Zaten bir çok çeviri grubu var ayrı bir çeviri grubu oluşturmaktansa o grupları desteklemeyi tercih ediyoruz. Ayrıca biz insanlara webtoon çevirerek değil de webtoonlar hakkında onları bilgilendirerek yardım etme yolunu seçtik.


  • S: Blogda yazı yazmak için veya facebook sayfası için eleman alıyormusunuz? (Buna benzer bişey bile soran olmadı gerçi)


C: İlgilenebilirim diyen facebook sayfamıza mesaj yazsın ama alım var veya yok diyemem. Birde baş vuracak arkadaşlar Webtoon TR için ileriye dönük iyi fikirleri olursa iyi olur (Yani Webtoon TR'yi benimseyip iyiliği için çaba göstericek.).


  • S: Webtoonları nereden takip edebilirim veya nereden okuyabilirim.


C: Türkçeye çevrilen webtoonların, çeviren gruplarının (siteleriyle birlikte) BURADA bulabilirsiniz. Okumak için iki seçenek vardır; biri indirip okumak bir diğeri ise online olarak indirmeden okumak.
- İndirmek için okuyacağınız seriyi çeviren grubun sitesine girin orada linkler vardır. İndirdikten sonra tavsiyemiz CDisplayEx veya benzer bir program kullanmanız.
- Online okumak için en iyi site manga-tr'dir çünkü manga-tr webtoonları orjinalindeki gibi tek şerit halinde okuma imkanı vermektedir. Ayrıca manga-tr'de Türkçesi olan bir çok webtoon bulunmaktadır. İkinci önerimiz ise bazı çeviri grupları kendi sitelerinde online okuma imkanı sağlıyor oradan okumanız. Eğer webtoonların telif haklarına özen gösteriyorsanız webtoons.com 'dan okumanızı öneririz.


  • S: Webtoon Tr isminde bir çeviri grubu var. Onlarla bir bağlantınız veya ilişkiniz var mı?
C: Yok. Onlar buradan çok sonra açıldı. Farklı bir isim kullanmaları iyi olurdu. Ama artık olan oldu. İsimlerini değiştirmeleri için herhangi bir baskı vs. yapmadık zaten. Bundan sonrada yapmayacağız.


  • S: Webtoon Tr ile dost site olmak istiyorum. Nasıl bir yol izlemeliyim?
C: Dost site olmak istiyorsanız bizimle iletişime geçin. Eğer siteniz webtoonlarla uzaktan veya yakından ilgiliyse karşılıklı banner değişimi koşuluyla isteğiniz kabul edilecektir. Lakin bir yıla yakın süredir siteniz aktif olmazsa veya kapanırsa banneriniz desteklediğimiz siteler widgetinden kaldırılır.

Bunlarda başka sorunuz varsa yorum atabilir veya facebook sayfamızdan mesaj yazabilirsiniz.

Yorum Yaz

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © 2013 Webtoon TR -