Yazar : Teoman Nisan 28, 2014

Gördüğüm kadarıyla bir çok çeviri grubu webtoonların orjinallerini (raw) kullanmak yerine webtoonların İngilizce çevirilerini kullanarak editliyor. Webtoon Tr olarak webtoon çeviri işine el atmasak da webtoon çevirenlerin işine yarayabilecek bilgileri paylaşmayı kendimize bir borç bildik ve bu yazıyı yazma gereği duyduk. Belki webtoon portallarını kurcalayanlar olmuştur aranızda. Fark ettiyseniz sağ tık yapılmaz webtoon portallarında. Bunun için bir webtoon bölümünü indirmek için kısaca: Resmi değil de sayfayı indirip inenler arasından resimleri bulacağız.

1.Adım
İndireceğimiz bölümü açıyoruz.

2.Adım
Ctrl+S yapıyoruz (sayfayı indirmek için). Çıkan pencereden nereye indireceğinizi seçebilirsiniz.



3.Adım
İndirdiğiniz yere geliyorsunuz. 2 Tane şeyin inmiş olduğunu göreceksiniz. Bunlardan biri HTM dosyası diğeri ise bir klasördür. Bizi ilgilendiren webtoonun kendisi klasörün içinde.


4.Adım
Klasörü açtığımızda içinde bir sürü şey olduğunu görürsünüz ben bunların içinden nasıl bulacağım sayfaları diye düşünmeyin. Genellikle uzun ince oldukları için kolayca fark ediliyorlar. Veya boyutu büyük olan jpg veya png formatındaki dosyaları arayarak da webtoonun parçalarını bulabilirsiniz. Ben 0.bölümü indirdiğim için tek parça çıktı normalde daha fazla sayfadan oluşuyor.

Bunu kendi kendime öğrenmedim o yüzden benimle bu bilgiyi paylaşan Webtoon Garden kurucularından KeanuReeves25 başta olmak üzere Webtoon Garden'daki bütün çevirmen ve editör arkadaşlara teşekkürü borç bilirim.

{ 1 yorum ... read them below or add one }

  1. Türkçeye çevirdikten sonra nasıl kaydediyoruz peki?

    YanıtlaSil

- Copyright © 2013 Webtoon TR - Webtoonlarla İlgili Bilgiler -