Yazar : Teoman Mart 17, 2016

Webtoon Tr, 17 Mart 2013 tarihinde Facebook sayfasının açılmasıyla hayata gözlerini açtı. Webtoon Tr, Türkiye'de webtoonların bilinmediği hatta çoğu çeviri grubu tarafından 2.plana atıldığını gördüğüm için webtoonlarla ilgili bir şeyler yapma kararı almamın bir ürünü olarak doğdu. Daha öncesinde buradaki webtoon tanımının ilk halini bazı anime ve manga forumlarında paylaşmıştım. Ama forumlardan yeteri ilgili alamayınca Facebook sayfası ve forum açma kararı aldım. Bir arkadaşımızın forum yerine blog önermesi üzerine de bu blog doğmuş oldu. Ve kurulum süreci 3 ay gibi uzun bir süre de deneme yanılma yöntemiyle tamamlanmış oldu. Bu süreçte düşünceleriyle vb. yardımı dokunanlara teşekkür ederim.

Webtoon Tr'de kullandığım ilk banner.

2013'ten bu yana çok şey değişti. 2013 Yılında (Kurulduğumuz zaman) Türkçeye çevrilen webtoon sayısı 2 elin parmaklarını anca geçerken ve 1 tane bile tamamlanmış, güncel veya günceli yakından takip eden çeviri yokken şu an bir sürü webtoon tamamlanmış veya güncel bir şekilde çevriliyor. Halbuki Mart 2013 öncesi çeviri gruplarına webtoon çevirmelerini önerdiğimde renkli şeyler çevirmeyiz biz, sadece manga çeviriyoruz gibi tepkiler alıyordum. Aynı şekilde manga okuyucuları da manga varken manhwa mı okunurmuş, ben siyah beyaza alıştım renkli okumam gibi tepkiler veriyordu webtoonlara. Şu an sadece webtoon çeviren çeviri grupları var ve bazı çeviri grupları manga çevirmeyiz webtoon önerin bile diyor. Manga-Tr'de en çok okunana 10 seriden 5'i webtoon. Webtoonlar 3 senede nereden nereye geldi yani. Ama bunu Webtoon Tr'ye mal etmeyeceğim çünkü dünya çapında popüleritesi büyük bir hızla arttı. Naver ve Daum'un İngilizce ve diğer dillerde webtoon portalları açmaları bunun en büyük göstergesi. Webtoon Tr'nin faydası 2013 yılında webtoonların varlığının yayılmasına yardım etmekten ve 2014 yılında da bazı konularda ayrıntılı bilgi vermeden öteye geçemedi ne yazık ki.

2015 Yılını in aktif geçirmemin acısını 2016 yılında blogun tarihindeki en çok yazıyı yayınlayarak çıkarmayı düşünüyorum. Daha önce yazdığım bir yazı da sürekliliği sağlamak amacıyla her hafta 1 yayın yayınlanacak şekilde yayınları planladığımı yazmıştım. Bu planı uygulamaya dönüştürdüm ve şu an Mayıs ayına kadar her hafta bir yayın yayınlanacak şekilde yazılar yazdım. Bundan sonra da bu uygulamaya devam ederek 2016 yılı bitene kadar her hafta en az 1 yazı paylaşmaya devam etmeyi planlıyorum.

3 Yıldır Webtoon Tr'yi takip edenlere teşekkür ederiz. İnşallah bundan sonra çok daha iyi bir şekilde sizlere hizmet etmeye devam edeceğiz.


Yorum Yaz

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © 2013 Webtoon TR -