Yazar : A. Karabudak Ağustos 26, 2017







İlk bölümün sonunda Sana Bir Şey Sorabilir Miyim?'i nasıl yayınladığımı anlatmıştım. Bu bölümün sonunda da nasıl yaptığımı anlatayım.

Bu Webtoonu Yaparken İzlediğim Basamaklar:

1. Senaryosunu yazdım:
Çizgi roman senaryoları film ve dizi senaryolarına benziyor. İki temel şeyin birleşiminden oluşuyor senaryo; Okuyanların gördüğü metinler (balon, düşünce balonu, ses efektleri ve kutucukların içindeki veya paneller arasındaki yazılar) ve panelde neyin, nasıl çizileceğini anlattığınız yazılar (Eğer çizecek kişi yine sizseniz özenmeden yazabilirsiniz. Nasıl olsa çok basit bir şekilde yazsanız da çizerken kafanızda senaryoyu yazarken nasıl bir şey hayal ettiğiniz aklınıza gelecektir. Ama çizer başka bir kişi ise onun anlayacağı ve onun istediği şekilde yazmak zorundasınız. Bazı çizerler en ufak ayrıntısına kadar betimlemenizi isteyebilir, bazıları ise olabildiğince kendi hayal gücünü kullanarak kutucuğun içini doldurmak isteyebilir.)

Senaryo yazmaya başlamadan önce nasıl bir şey yapacağınız hakkında düşünmenizi ve kararlaştırdığınız önemli detayları bir yere not almanızı, yapacağınız webtoonunuzu başka birinin webtoonunu tanıtır gibi tanıtımını yapmanızı, hikayenin özetini çıkarmanızı vb. tavsiye ederim. Ayrıca webtoonda yaşanacak olaylar ve bu olayları ne zaman ve nasıl anlatacağınızın bir listesini yapın. Yani plan yapın. Bu iki şey iyi bir senaryo için önemli basamaklardır. Tabii bunun gibi kısa bir webtoon yapmayı düşünüyorsanız bu adımları es geçebilirsiniz. Çünkü kısa çalışmalarda senaryo üzerinde deneme yanılma yolu ile de iyi bir kurgu oluşturmak mümkün. Mesela ben senaryoyu üç kere değiştirdim.

2. Saman kağıdına taslağını (storyboard) çizdim:
Senaryoda betimlediğim çizimleri panellere nasıl yansıtacağımın provasını yaptım. Taslağı çizmeden önce iki tane yarım yamalak konsept karakter tasarımı yaptım. Bu karakterlere benzetmeye çalışarak hızlıca saman kağıdına çizdim. Saman kağıdının yüzeyi pürüzlü olduğu için istesem de ayrıntılı çizemiyorum. Benim için panellerin yerleri, boyutu vb. ve panel içindeki kompozisyon, karakterlerin duruşu, karakterlerin (duygu) ifadeleri önemliydi. Sadece bunları göz önüne alarak estetik açıdan vasat çizimlerle hızlıca çizdim.

3. Kurşun kalem ile A4 kağıdına çizdim:
En çok zorlayan bölüm işte burası. Aslında iki adet taslak (storyboard) çizmeyi planlıyordum. Biri yukarıda yazdığım gibi saman kağıdına hızlıca. İkincisi ise A4 kağıdına özenerek çizilmiş. Ama ikincisini o kadar özenerek çizdim ki bundan daha iyisini çizmeye çalışmam sadece zaman kaybı olur diye düşünerek ikinci taslağı esas çizim olarak kullanmaya karar verdim. Gölgelendirme, çizimlerin arasını renklere uygun tonda tarama gibi sonradan sileceğim şeyleri çizmedim. Ayrıca taslak yerine asıl çizim olarak kullanmaya karar verdikten sonra panellerin çerçevelerini silerek çizimleri çerçevelerin dışına taşacak şekilde uzattım.

4. Pilot kalem ile bu çizimin üzerinden geçtim:
En zevkli kısımlardan biriydi bu. 3 Farklı kalınlıkta pilot kalem kullandım. Gözde kalemin Art Line'ın 0.1 uçlu pilot kalemiydi. Ayrıca Faber-Castell'in her kırtasiyede (hata bakkalda) bulunabilecek yeşil bir kalemini ve ayrıca yine her kırtasiyede bulabileceğiniz Mikro marka bir ucu ince bir ucu kalın (iki taraflı) bir pilot kalem kullandım. Farklı kalınlıktaki pilot kalemler kullanmaktaki amaç; Eğer tek bir kalem kullansaydım bütün çizgiler aynı kalınlıkta olurdu. İşte bunu önlemek için farklı uçlu pilot kalemler kullandım. Aslında iki farklı kalınlıktaki pilot kalem yeterli ama ben henüz acemiyim ve bu webtoon da benim için deneme tahtası gibi bir şey. Bu yüzden bulabildiğim neredeyse her türlü pilot kalemi kullandım. Siz de bu yöntemi kullanacaksanız tavsiyem olabildiğince ince uçlu pilot kalem bulmaya çalışın. Mesela bende Uni-ball marka çok ince uçlu bir kalem vardı. O kadar inceydiki ucu yazdığınız yazı zor görünüyordu. Özellikle saç uçları gibi sivri yerleri çizmek için birebirdi. Ama kaybettiğim için Sana Bir Şey Sorabilir Miyim?'i çizerken kullanamadım (daha sonra buldum). Bu tarz bir kalem çok işinize yarar diğer kalemleri her kırtasiyede bulursunuz. Belki Art Line'ı bulamazsınız ama Faber-Castell'in yeşil pilot kalemi de işinizi görür. Mürekkep kalitesi farkı Art Line 0.1'in biraz daha ince olması dışında fark yok.

5. Tarattım:
Tarayıcım (yazıcım) olmadığı için arkadaşımın tarayıcısını kullandım. Biraz gri renkli taratmış. Bu yüzden Photoshop'ta renklendirirken biraz zorluk çektim. Yazıcıların taratırken siyah/beyaz ayarı tarzı bir ayarı var mı acaba merak ediyorum.

6. Bazı yerlerini düzelttim ve renklendirdim (Photoshop ile):
Açıp Paint Tool Sai'yi air brush ve fırça ile reklendirmeyi deneyebilirdim. Ama bu şekilde çok fazla zaman kaybederdim. Zaten yeterince zaman kaybettiğim için en kolay yoldan reklendirmeyi hallettim; Photoshop'da kova aracı ile. Renk tonları ilk önce fotoğraflardan alıp biraz değiştirerek kullanmayı denedim ama hiç hoşuma gitmedi. Ben de açtım renklendirmesini sevdiğim bir webtoonu bildiğiniz renkleri, tonları hep arakladım. Türk bayrağının rengini bile Çin bayrağından arakladım. Hangi webtoondan arakladığımı siz bulun :) Bütün webtoonun (4 bölüm birden) taratılmış halden bu hale gelmesi günde ortalama bir buçuk saat çalışma ile beş hafta zamanımı aldı. Bazı yerlerini düzeltip reklendirmede ne var diye düşenebilirsiniz. Renklendirmeden çok düzenlemeleri yapmak canıma okudu. Mürekkeplerken yaptığım hataları düzeltmeden tarattırmıştım.  "Daksilim yok şimdi guvaj boya, su filan uğraşamam, basıl olsa bilgisayarda ayarlarım ben oraları" Diye düşünüyordum. Ayrıca balonları ve düşünce balonlarını yapmak için Photoshop'un hiç kullanmadığım özelliklerini keşfetmem bir kaç günümü aldı. İyiki manga ve webtoon editleme tecrübem vardı.

Üç, dört kere nasıl çizdiğim sorulmuştu. Eminim başka merak edenler de vardır. Bu yazının webtoon çizmek isteyen herkese ışık tutması temennisiyle.

Yorum Yaz

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © 2013 Webtoon TR -