Yazar : WebtoonTR Aralık 24, 2016

Yakın bir zamanda iki tane yazı dizisi hazırlayacağım. Bunlar: "Webtoon Nasıl Yapılır?" ve "Ben Böyle Yaptım". Bu yazı dizilerinde webtoon, manga, çizgi roman yazarken çizerken edindiğim tecrübeleri ve araştırmalarım sonucu elde ettiğim bilgileri sizlerle paylaşacağım. Ama bunlara başlamadan önce size webtoon üretmeyi öğretmeye çalışacak bu kişiyi (yani beni) tanıyın istedim. Bu yazıyı iki üç kere yazdım ve beğenmeyip sildim. Kısa ve öz bir şekilde kendimi nasıl tanıtabilirim diye uzun uzun düşündüm. Ve aklıma webtoonlarla ilgili Türkiye'de bir sürü şeyin ilkini benim yaptığım geldi. O yüzden sadece aklıma gelen bu ilkleri yazacağım. Ayrıca bu ilklerin çoğunda hala tekim ne yazıkki. Önümüzdeki günlerde Türkiye'de webtoonlarla ilgili bilgi birikiminin artışı benim haricimde başka kişilerin de katılmasıyla ivmeli bir şekilde devam eder inşallah.

1- Webtoon'un Türkçe tanımını bir sözlükte veya ansiklopedide yer alabilecek şekilde düzgün şekilde yapan ilk kişiyim. (Daha burayı açmadan önce bir anime forumunda paylaşmıştım.)
2- Webtoonların nasıl çizildiği hakkında Türkçe olarak fikir beyan eden ilk kişiyim. (Webtoon'un tanımını yaptığım zaman bu konuda da bir şeyler yazmıştım.)
3- Türkçe olarak yayın yapan sadece webtoonlarla ilgilenen ilk facebook sayfası, blog, forum (Blogu açmadan önce yetkin forum'dan bir forum açmıştım), twitter hesabını açan kişiyim.
4- Webtoonlarla ilgili Türkiye'de anket yapan, webtoon prtallarını, yazarlarını, çizerlerini vb. tanıtan ilk kişiyim. Ayrıca Türkçeye çevrilen webtoonlarla ilgili listele yapan da ilk kişiyim. (Şu an Webtoon Tr'nin bu hizmeti inaktiftir.)
5- Webtoonun kelime anlamı bakımıyla ilk kez internette yayınlanan her türlü karikatür ve çizgi romana deniyor. O yüzden ilk Türk webtoonunu ben yapmadım. Ama Kore tarzı düşey tek parça şeklindeki ilk webtoonu kesinlikle ben yaptım. (Sana Bir Şey Sorabilir Miyim?)

Aklıma gelenler bunlar.


Bu zamana kadar başarısız veya yarım kalan bir sürü çizgi roman ve manga denemem oldu. Sadece Sihirli Lamba ismindeki karikatür, webtoon arası bir şeyi ve Sana Bir Şey Sorabilir Miyin? ismindeki webtoonumu yayınlayabildim. Daha yeni başlıyorum yani. İşin yazma ve çizme konusunda benden yetenekli bir sürü kişi mevcuttur Türkiye'de. Aslında "manga nasıl çizilir?", "çizgi roman nasıl çizilir?" tarzı şeyleri aratsanız internette bulduğunuz şeyleri webtoonunuzda uygulayabilirsiniz. Ama ülkemizde bu tarz konularda fazla kaynak olmadığı için ve webtoonlar konusunda da benim yazdığım bir iki paragraflık bir yazı haricinde bir kaynak olmadığı için bu yazı dizilerini yazacağım.

Yorum Yaz

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © 2013 Webtoon TR - Webtoonlarla İlgili Bilgiler -