Yazar : WebtoonTR Temmuz 08, 2020

Araştırma Yöntemleri dersinde "Araştırma Önerisi" başlığıyla bir ödev verdi hoca. Ödevin konusu şöyleydi: "Belirlediğiniz bir konuya ilişkin olarak araştırma önerisi hazırlayınız." Ben de zamanımın kısıtlı olmasından ve aklıma araştırılacak başka bir şey gelmediğinden dolayı Webtoonlarla ilgili bir araştırmayı konu alan bir ödev hazırladım.

Ödev webtoonlarla ilgili olduğu için burada da paylaşayım istedim. Ödevimin başlığı: DÜNYA WEBTOONLARI ARASINDA TÜRK WEBTOONLARININ YERİ

Ödevi yapmamın üzerinden biraz zaman geçtikten sonra; hızlıca yazdığım ve ödevi hocanın istediği formata yaklaştırabilmek için kısım kısım değişiklikler yaptığımdan baya baştan savma olmuş gibi geldi bana. Webtoon Tr için bunun gibi bir şey yapmış olsam muhtemelen çok daha özenerek yapardım.

Tabii bu ödevde yer alan araştırma tamamen uydurma. Araştırma önerisini sunmadan önce konuyu veya sorunu tanıtan bir giriş kısmı hazırlamam gerekiyordu. Ben de webtoonları ve webtoonların tarihini kısaca anlatan bir sayfayı aşkın bir giriş kısmı yazdım. Ödevimi burada paylaşmamın nedenlerinden birisi bu giriş kısmındaki webtoonları tanıtan bu paragraflar. Sonrasında bu araştırmanın önemi, neden yaptığım gibi şeyleri yazdım.

Yöntem kısmının çoğu kopyala yapıştır. O yüzden son kısımları hariç yöntem kısmında size bilgi katacak veya ilginizi çekebilecek bir şeyler yok. Bu yüzden Araştırmanın Modeli, Evren ve Örneklem kısımlarını geçmeniz yararınıza olur. Kaynakça kısmını her gördüğümde istemsizce gülüyorum. Neredeyse bütün yararlanılan kaynaklar Webtoon Tr'den ve hepsini ben yazdım.

Bu ödevi paylaşmamın bir diğer nedeni de; Webtoonlar, hakkında bilimsel araştırma yapılmayı hak eden bir konu. Her ne kadar bu ödevi üstün körü yapmış olsam da ilerleyen zamanlarda akademik kariyer yapmayı düşünürsem üzerinde çalışmayı istediğim konulardan birisi de webtoonlar. Ayrıca anime, manga, webtoon, light novel, Kore dizisi vb. ile ilgili okumak (veya izlemek) ve çevirmek dışında yapılabilecek bir çok şey var.

Son olarak çevirmen ve editörlerden özür diliyorum. Ödevde o an aklıma gelmediği ve hızlı bir şekilde yazdığım için daha uygun sözcükler bulamadım ve "yasadışı çeviri" kalıbını kullandım. "Hayran çevirisi" daha iyi olabilirdi ama hocanın hayran çevirisini anlayacağını sanmıyorum.


Yorum Yaz

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © 2013 Webtoon TR - Webtoonlarla İlgili Bilgiler -